Pateuri (Saleuri) cu Jambon, Prosciutto sau Bacon - Aperitive Petreceri


Aceasta este o idee şi nu o reţetă. Te rog să nu sari pe mine. 
A fost publicată și pe reteteindraznete.blogspot.ro

Nu este ideea mea, am mai văzut-o și la alții. Dar a lor era foarte elaborată. Făceau trandafiri din foitaj. Arată tare frumos. Bravo lor. 
Caută pe net, sunt sigură că vei găsi videouri fabuloase din foitaj.
Ideea mea este... nepretențioasă. 
Foitajul nu este făcut de mine. Pot să-l faci dacă vrei, dar îți ia incredibil de mult timp. Așadar foitajul este cumpărat dintr-un supermarket.
Ai grijă să nu cumperi foi de plăcintă în loc. Nu este același lucru. Textura este extrem de diferită și gustul nici nu se compară.

Idee de weekend; rapidă, ușoară şi tare pofticioasă.
 
O precizare este esenţială: cuptorul trebuie să prăjească şi deasupra. Asta mai ales în cazul foitajului (pizzei). Dacă nu prăjeşte deasupra nu faci mare afacere. Al meu e pe gaz şi are foc dedesubt dar are şi o opțiune cu un foc deschis deasupra. Cred că știi la ce mă refer.

Ingrediente
  • Foitaj (400 g - ies cam 12 porţii)
  • 200 g prosciutto crudo, jambon, bacon
Mod de preparare
  • Decongelează foitajul cum scrie pe ambalaj
  • Taie fâșii de circa 2 cm (feliile de prosciutto cumpărat au cam 4 cm - depinde - taie-le), lungi cât feliile de prosciutto/jambon. Nu contează dacă-s mai largi feliile de jambon, sau invers.
  • Aşează feliile de jambon pe feliile de foitaj porționate, rulează şi pune într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Sau nu, dacă nu ai.
  • Dă la cuptor vreme de 10 - 12 min. (depinde foarte mult de cuptorul tău).
  • După 10 min aprinde focul deasupra cam pentru 40 sec.
  • Opreşte focul, lasă-le în cuptorul închis cam 10 min. Altfel se lasă şi-i bai.
Ale mele au fost cam maronii deasupra :D, am exagerat cu focul deschis, dar asta pentru că nu am gătit acasă. Am folosit un cuptor electric şi nu ştiam bine cum funcționează. 
S-au mâncat imediat oricum.

Menţiuni
  • Se pot servi la micul dejun, ca desert, gustare, cu ceai, cafea etc. Însă, numai în ziua în care le faci. Apoi trebuie să le reîncălzești. Și când le reîncălzești, se înmoaie. Sincer, e cam dezgustător. Mulți nu au probleme cu servirea lor a doua sau a treia zi. Personal le găsesc slinoase și cum nu sunt mare fan foitaj, nu mă dau în vânt după ele.
  • Dar sunt optime ca aperitive la diferite petreceri/picnic. Asta dacă ai timp să le faci.

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau la pagina de Facebook, sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp) este echivalent cu Mulţumesc.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Toate comentariile necesită aprobarea mea. Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganța deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.