Chiftele de orez cu ton - Aperitive fără ouă

Este o reţetă din arsenalul meu de rețete. Nu am văzut nicăieri altundeva şi nici nu am căutat. Sunt foarte crocante, formidabile ca aperitive la orice petreceri.
Ideea mi-a venit când am făcut arancini - specialități italiene. 

Această rețetă de aperitive este inclusă în noua mea carte de bucate intitulată 41 de Rețete de Chiftele, Frittate și alte Mezelicuri din Făinoase, Carne și Legume pe care o găsești pe CreateSpace și Amazon.



Specificații tehnice
Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 10 minute fierbere + 15 minute prepararea + 15 coacerea = 40 minute
Porţii: multişoare. Cam pentru 4 persoane

Ingrediente
  • 1+1/2 căni de orez. E foarte bun şi dintr-ăla mai ieftin în cazul ăsta
  • 1 cutie de ton în ulei sau apă
  • 3-4 linguri boabe de porumb (din conservă) sau/şi boabe de mazăre
  • 3 linguri sos de roşii sau bulion
  • 3-4 linguri făină de grâu sau după nevoi
  • 1 lingură de boia de ardei iute
  • 1 + 1/2 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit

Mod de preparare
  • Pune orezul la fiert într-o cratiţă adăugând o cană de apă (să cuprindă bine orezul şi să rămână un deget (= unitate de măsură :p) deasupra orezului. Lasă să fiarbă pentru 10-13 minute. Acoperit. Când e gata, opreşte focul iar dacă apa s-a evaporat lasă descoperit să se răcească. Dacă mai este puţină apă lasă acoperit până se răceşte.
  • După ce s-a răcit orezul, toarnă-l într-un lighean. Adaugă celelalte ingrediente (porumbul, bulionul, făina, mirodeniile, sarea, tonul cu tot cu ulei sau scurs de apă) amestecă foarte bine şi vezi dacă se leagă şi se pot modela. Dacă nu mai adaugă făină de grâu până se leagă.
  • Modelează ce forme vrei: rotunde, de mici, plate. Cum îţi vine la îndemână
  • Prăjește-le în mult ulei vreme de 4-5 minute. 

Menţiuni
  • Servite calde sau reci sunt extrem de bune.
  • Boabele de porumb cam sar afară din bile, habar nu am de ce. M-am distrat tare mult culegându-le din tigaie. Crocante şi bune, bune, bune.

***

Dacă vrei să primești cărți de rețete GRATIS - dar nu numai, te invit să te înscrii la scrisoarea ocazională pe reteteindraznete.blogspot.ro. Asta dacă nu ai făcut-o deja. 

Ai toate cărțile mele de rețete? 
Unele se găsesc deja pe Amazon, altele ajung în curând. 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  • 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și alte Aperitive
  • 41 de Rețete Fără Gluten pentru Vegani, Vegetarieni și toți ceilalți 
  • 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Dulciuri Varie 
  • 41 de Rețete Practice și Simple de Supe și Borșuri 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători: Tradiționale și Originale 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Dulci 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Sărate 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat
  • Rețete de Sănătate și Frumusețe 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Toate comentariile necesită aprobarea mea. Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganța deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.